måndag 9 januari 2012

Gräl-sjuka!

Troligen kommer jag att kamma hem en guldmedalj i klassen "Relationsdramer", vid nästa års filmfestival! Liksom discon dras till oss, attraherar vi också familjeliv i Bergmansk stil. I en by såg vi en kvinna som gallskrek bland solbadande människor och pekade ut sin man som den största buffeln på jorden. Han stod några meter därifrån med böjt huvud. Efter en halvtimme hade hon fått ur sig all galla och de gick tillsammans hem, hon före och han efter. Häromdagen hörde jag ett våldsamt skrikande utanför husbilen. Gläntade på dörren och såg ett familjedrama utspelas fem meter från oss. Folk promenerde ogenerat förbi och såg ut som att "det är så här det går till". Mannen hade hoppat ur bilen men lutade sig in och slog på sätet och fäktades med hustrun och skrek "jag, jag, jag!" Antar att hon menade att han var den skyldige. Jag filmade dramat genom dörrspringan (bra bevis i händelse av mord) och höll mig blick stilla. Hade han upptäckt mig, hade nog både jag och kamerorna krossats. Grälet höll på en evighet och till slut kröp två små barn över till framsätet och lekte mellan sina vrålande föräldrar.
 Samma eftermiddag, vid en strand (vi trodde det var paradiset) kom en tjej och en kille gående. Åskmoln låg som glorior runt deras huvuden, hon kanske hade fått honom att äta av det förbjudna äpplet? Grälet övergick i slagsmål. Vem var den skyldige? Vi åkte därifrån, helt utmattade av den italienska glöden, som flammar het både i hat och kärlek.


Husse lade bara kopplet över ryggen på hunden, som blickstilla väntade utanför affären.
Schäfern var ensam i en stor, inhägnad idrottsplan.
Han trasslade in fötterna i nätet, när han ivrigt försökte hälsa på Kajsa.
Finaste söndagströjan på!
Killen kom bärande på sin sennen-valp, som vore det en kavaj han slängt över armen!


På bloggen http://www.mintur.se/medlemmar/paretmedhund kan du läsa om vårt besök vid de fantastiska, grekiska templen och på min fotoblogg http://lovephotolovepainting.blogspot.com kan du klicka på Ängel och få veta hur det går för John Travolta, när han i framtiden knackar på hos Sankte Per!
Överallt finns det lekplatser och nöjesfält för barn. Dom sparar inte på strömmen här!
På strandpromenaden står en påve-staty. Till Allhelgona hade man hängt på massor med haklappar och kedjor med kors.
Här är den glade bagaren, uti Agrigento stad...
På lördag och söndag köper man paket med små-små bakelser för  6-7 kr/styck.  En del kan inte hålla sig tills dom kommer hem, utan börjar att smaska på vägen!
Bad att få köpa 3 par trosor, så jag kunde sy ihop dom till 1 par! Det kommer att passa perfekt!












!

2 kommentarer:

  1. Kan du inte öppna äktenskapsrådgivning? Och tjäna en extra slant.
    /Anna

    SvaraRadera
  2. Superidé! Tack, det blir provision till er!

    SvaraRadera