tisdag 8 november 2011

Raketer och hurrarop!



 Födelsedagsbarnet med sina bästa presenter. Äntligen Milka mjölkchoklad efter ett halvt års längtan!


Idag firar vi med pannkakstårta: att det igår var vår 1,5-åriga förlovningsdag och att B fyller år idag!
Vi närmar oss Innsbruck, alperna skymtar i fjärran, det är 19 grader varmt och solen lyser nästa hett! Att hitta uppkoppling på resan genom Tyskland har varit omöjligt - nu har vi tjuvkopplat in oss på en pizzeria, där B nu måste sitta och äta i timmar för att jag ska hinna utföra datorjobbet.
B firar sin nya vuxna stil med att inte lita blint på bilförarens Gud: gps:en! Ibland förvånar han mig med att göra tvärtom, när gps-guden med myndig röst beordrar "sväng vänster", säger han lugnt "asch, jag tar höger"! Ooaahh, att släppa kontrollen vid hans ålder - det är grymt häftigt! Vad ska hända härnäst?!

Bosse o kajsa filosoferar på bänk i Berlin. Vi kunde inte träffa min väninna Bea, pga min influensa.



En extra skylt som satt på affärsdörren till en lokal med thaimassage. Undrar hur många gånger de fått köra karlar på dörren?

Det finns många positiva saker med Tyskland: motorvägarna, rastplatserna med toaletter, långtidsmjölken och brödpriserna! En knaprig fullkornslimpa med solrosfrö kosta runt 12 kronor!
För B:s del är Tyskland synonymt med himmelriket: efter ett halvårs avhållsamhet, kan han nu köpa sina älskade Milka chokladkakor. Han stod på Lidl, i det lilafärgade chokladhavet och greppade sina favoriter: 300-grammare! Mmmmmm.....
Igår gjorde vi vår sena favoritmiddag: en matig sallad. B var ofin nog att anmärka på hur jag skurit fetaosten. "Jag brukar skära den i mindre tärningar", sa han och när jag stirrade på denna nya överlägsna matkunskap, sa han: "Dom kallar mig Sallads-Bosse..." Han slog blygt ner ögonen och rodnade klädsamt.


Ja, så kan det gå när man inte håller sig på rätt sida staketet! Tur att Bosse hann få tag i en klippa o hala sig upp!

1 kommentar:

  1. Se man på: ett inlägg och jag hade inte fått ett mail om detta trots att jag fyllt i för att få det. Ja ja, nu ska jag kolla om det går att få iväg en kommentar på första försöket.
    Grattis Bosse! Och du är värd all choklad! Och eftersom vi haft ett underbart vackert och varmt väder i Karlstad idag så kan jag hålla min avundsjuka i schack.
    Nähä, det gick inte att skicka kommentar. En röd plupp över kommentarsrutan. Betyder vad?
    Försöker igen.

    Kommentera som: Välj profil... Google-kontoLiveJournalWordPressTypePadAIMOpenID Redigera Inställningar – Logga ut

    SvaraRadera